semigfalla

Alla inlägg under mars 2012

Av semigfalla - 1 mars 2012 21:15

Hade nästan glömt bort att jag tänkte börja blogga här igen, hehe..


Har inte direkt något att säga om veckan. Varvar plugg med stallet ungefär. Diroma blev rädd för en traktor nr vi red ut i söndags. Tyckte det var lite läskigt, men försökte att stå på mig liksom. Det gick sådär och den turen slutade med att vi red tillbaka till stallet efter bara ett par km skritttur. Trodde inte det skulle påverka mig men nu tycker jag helt plötsligt att hon är lite "tittig" mest hela tiden.


Dessutom så har jag ridit barbacka hela veckan då hon fått en knöl på ryggen. Balansen är ju som den är efter dessa år med uppehåll och att då ta bort sadeln gör ju inte saken bättre direkt, hehe.. Men skrittat har vi i alla fall gjort! Imorgon blir det träning för Jessica (Diromas ägare) på banan och nästa vecka ska vi rida ut tillsammans jag och Jessica. Då kommer det nog kännas bättre. Tror nämligen hon testar mig lite den där Diroma... Hehe!


Jag har länge känt mig deppig över vikten och rent allmänt. Sedan jag började rida igen så spelar allt annat liksom inte lika stor roll längre. Självklart vill jag gå ner i vikt, men det är inte en så stor del av mitt liv längre. Jag har en underbar sambo, pluggar till något som känns helt rätt, har träffat nya underbara vänner, har två härliga hårbollar som möter mig vid bilen eller i dörren varje gång jag kommer hem, min mamma och söta lillebror endast 4 mil bort och nu också en superfin häst. Allt är perfekt!


Nu har jag bara mig själv kvar att ta hand om. Det känns liksom som att jag har så mycket att leva för och jag är verkligen redo nu. Mår så bra på alla sätt och nu är det bara fysiken kvar!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards