semigfalla

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

12 februari

Av semigfalla - 12 februari 2012 10:23

God morgon!


Jag är på underbart humör! Ridningen igår gick som väntat i början, åt helvete. Haha! Skumpade runt på den stackars hästen.. Jag satt av efter ca 10 minuter då jag var heeeeelt DÖD. Ägaren red en stund och jag fick sedan prova igen. Då gick det faktiskt riktigt, riktigt bra. Tinkertjejen går inte att jämföra med en ridskolehäst, som jag är van vid, men vilken härlig häst och härlig känsla. Balansen kom tillbaka och jag hade kontroll. Men som sagt så var jag helt död, haha!


Efter ett par gånger kommer nog det här bli hur bra som helst och jag måste säga att det var länge sedan jag mådde såhär bra. Helt plötsligt så har jag något att leva för kan man säga. Har såklart haft det tidigare, menar inte att jag känt att livet varit värdelöst, men ett stort hål har fyllts. Jag har saknat det här mer än jag någonsin kunde tro.


En nackdel i allt det här är att jag vaknade i morse och hade ont i absolut hela kroppen. Det här kommer bli en riktig utmaning för mig alltså. Kondition, styrka, balans och något något jag älskar - allt på samma gång! Jag kommer aldrig tycka att det är tråkigt att träna längre.  


Nu blir det kanske lite rörigt här känner jag, men jag är helt lysisk!

 
 
Hanna- mamma till Theodor

Hanna- mamma till Theodor

12 februari 2012 15:45

Gud vad roligt att det gick så bra!:D

http://hannashusdjur.bloggplatsen.se

 
Veronica

Veronica

13 februari 2012 20:54

Ja ridning är svinkul! Tack för din kommentar.

http://tjockvawa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av semigfalla - 1 mars 2012 21:32


   

Av semigfalla - 1 mars 2012 21:15

Hade nästan glömt bort att jag tänkte börja blogga här igen, hehe..   Har inte direkt något att säga om veckan. Varvar plugg med stallet ungefär. Diroma blev rädd för en traktor nr vi red ut i söndags. Tyckte det var lite läskigt, men försökte at...

Av semigfalla - 28 februari 2012 21:14

Hej mina vänner! Finns ni kvar? Ja, min nya blogg där jag var jag funkade inte alls. Har verkligen saknat den här bloggen.. Anledningen till att jag tröttnat lite på den här bloggen var att jag kände att den inte riktigt handlade om det den var tänkt...

Av semigfalla - 15 februari 2012 08:54

  http://johannaaspelin.bloggplatsen.se

Av semigfalla - 14 februari 2012 12:24

Det blev ingen ny blogg igår, kunde verkligen inte komma på vad den ska heta hehe..   Min fina sambo har åkt på magsjuka nu och stackaren har spytt mellan 19 på kvällen och 05 på morgonen. Såklart så kunde inte jag heller sova då. Moderkänslorna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards