semigfalla

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Mycket ridning

Av semigfalla - 12 februari 2012 21:58

Smärtan i hela kroppen är obeskrivlig alltså. Tror inte att folk som aldrig ridit kan föreställa sig hur det känns, men efter ridning i 2x10 min så har jag träningsvärk i så gott som varenda muskel i hela kroppen. Först var det rumpan och benen, imorse var det magen och lite i ryggen och nu har det vandrat upp i ryggen, skuldrorna och biceps. Jag kan ju säga att jag aldrig haft sån här träningsvärk förut.


Nu är det ju inte så att alla får så här ont bara för att man rider första gången, men eftersom att jag är i så kass kondition allmänt och red på ganska kraftigt för att träna upp balansen igen så blev det väl så.


Tycker ni det är tråkigt att jag skriver om ridning? Att jag gnäller på att jag har ont kan jag förstå är tråkigt i alla fall, haha. Men nu har jag verkligen hittat en träningsform jag älskar och som är riktigt bra. Man bränner bra med kalorier och man tränar verkligen hela kroppen. Så har ni inte testat att rida så gör det för guds skull, det är underbart! Man tänker kanske också att man är för tung när man väger en del, men det finns hästar som absolut klarar en vikt på 100 kg. "Min" häst är en stor tinker som är en kraftigt bygd ras som klarar av en hel del vikt. Det behöver inte vara speciellt dyrt heller. Ridskola kostar såklart men har man lite hästvana sedan tidigare så bli medryttare! Vissa vill inte ha något alls, ägaren till "min" häst vill ha 300 kr i månaden vilket är ungefär vad ett gymkort skulle ha kostat för mig i alla fall. Och jag lovar att ett stelt gym och en PT inte går att jämföra med att sitta på en hästrygg.

 
 
Hanna- mamma till Theodor

Hanna- mamma till Theodor

13 februari 2012 06:12

Nej nej nej, skriv mer om ridning!:D Hihi
All träning är väl värt att skriva om?;)

http://hannashusdjur.bloggplatsen.se

 
Josefin

Josefin

13 februari 2012 13:49

sv: tack, men jag klantade mig i helgen.. åt helt enkelt mer godis och chips än vad jag hade råd med...

http://sameoldstories.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av semigfalla - 1 mars 2012 21:32


   

Av semigfalla - 1 mars 2012 21:15

Hade nästan glömt bort att jag tänkte börja blogga här igen, hehe..   Har inte direkt något att säga om veckan. Varvar plugg med stallet ungefär. Diroma blev rädd för en traktor nr vi red ut i söndags. Tyckte det var lite läskigt, men försökte at...

Av semigfalla - 28 februari 2012 21:14

Hej mina vänner! Finns ni kvar? Ja, min nya blogg där jag var jag funkade inte alls. Har verkligen saknat den här bloggen.. Anledningen till att jag tröttnat lite på den här bloggen var att jag kände att den inte riktigt handlade om det den var tänkt...

Av semigfalla - 15 februari 2012 08:54

  http://johannaaspelin.bloggplatsen.se

Av semigfalla - 14 februari 2012 12:24

Det blev ingen ny blogg igår, kunde verkligen inte komma på vad den ska heta hehe..   Min fina sambo har åkt på magsjuka nu och stackaren har spytt mellan 19 på kvällen och 05 på morgonen. Såklart så kunde inte jag heller sova då. Moderkänslorna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards