semigfalla

Alla inlägg under december 2011

Av semigfalla - 31 december 2011 17:47

Tänkte resumera 2011 lite snabbt, bara för att vara en riktig bloggerska ;) blir kanske inte så långt och djupgående eftersom jag är anonym här i bloggen. Kan ju inte avslöja allt för mycket då ju..


Januari
Min älskade lillebror fyllde ett år! Bästis och sambo fyllde år även dom. Jag spenderade dagarna med att övningsköra, typ.


Februari
Jag övningskörde mer än någonsin, klarade teoriprovet på min 19-årsdag och uppkörningen ett par veckor senare. En av de bästa månaderna i mitt liv!


Mars

Promenerade mycket i vintervädret och körde bil så ofta jag kunde! Haha...


April
Praktiserade på en grekisk restaurang i några veckor. Lärde mig mycket!


Maj

Var på klassresa i Stockholm och åt riktigt god mat på en fin restaurang i Stockholm, festade en del och letade studentklänning som en tok.


Juni

Studenten! Som jag hade längtat... Tyvärr tog det slut väldigt snabbt och nu i efterhand så känns det som att själva stundenten är liiite överskattad. Började jobba.


Juli och Augusti
Jag jobbade som en tok och hann inte med så mycket mer. Började plugga på högskola.


September

Plugget drog igång ordentligt, jag och sambo flyttade in i vårt söta lilla hus och vi förlovade oss! Lille Prippe (en katt) blev en i familjen också.


Oktober och November
Plugg, plugg, plugg och när jag inte har pluggat har jag spenderat tid hos min mamma med min underbara lillebror. Har också lärt känna nya människor som jag trivs hur bra som helst med.


December

Mycket plugg i början men sen har jag haft det hur bra som helst med sambo, familjen och släktingar!

 

 

2011 har varit ett riktigt bra år! Nu ska 2012 bli ännu bättre!

Av semigfalla - 31 december 2011 13:28

Hej på er! (om någon fortfarande är kvar dvs, hehe.. Har varit rätt dött här)


Jag har haft en underbart bra jul och försökt att släppa alla tankar om kalorier och fett. Har träffat många fina släktingar och fått mycket bra julklappar! Har också kommit en liten bit här hemma med målningen. Hallen är snart klar och efter det går jag in på arbets"rummet" och sedan vardagsrummet. Egentligen så är hallen, arbetsrummet och vardagsrummet typ samma rum eftersom det är så litet här men ska försöka dela upp det lite bättre nu.


Idag är sista äta-vad-fan-jag-vill-dagen och imorgon ska jag ta tag i mig själv igen. Inga nyårslöften, för har aldrig någonsin hållt ett. Det blir vägning (vi har fått en väg så äntligen kan jag väga mig! Blir kanske lite lättare då) och mätning imorgon och så ska jag börja fylla i viktklubb igen. Ser fram emot en nystart faktiskt, och en snygg kropp till sommaren ;)


Jag och sambo har bestämt att fira nyårsafton själva här hemma i år. Nyblivna sambos och nyförlovade som vi är så måste jag säga att jag känner mig lite nykär, så en romatisk kväll i soffan med god mat och vin känns helt på sin plats.


Önskar er alla ett Gott nytt år! Imorgon tar vi nya tag här, hur ser det ut hos er? Ska bli kul att ta upp bloggen igen och få lite respons.

Av semigfalla - 22 december 2011 10:08

Hej på er!


Det har varit dött här ett tag... Måste erkänna att en stor anledning är att jag har gett upp lite. Jag vet att jag sagt till mig själv att inte ge upp den här gången, men fan vad tungt det är. Nu har jag bestämt mig för att strunta i dessa tankar nu under julen och äta precis vad jag vill.


Efter nyår ska jag börja träna ordentligt med en vän som är personlig tränare och gruppinstruktör. Förhoppningsvis så ska det hjälpa mig.


Nu blir det inte mycket mer uppdatering här på ett tag. Efter jul tar vi nya tag!


Önskar er alla en god jul

Av semigfalla - 13 december 2011 20:27

Jag bråttas med mina tankar nu på kvällen. Har ätit helt okej idag om man bortser från två lussekatter... Till frukost blev det macka med julskinka, till lunch blev det risgrynsgröt och till middag blev det köttfärsbiffar, kokt broccoli, sallad och en mager tomatsås. Helt okej alltså. Men nu är jag sugen som fan och känner mig inte mätt.


När jag låg på golvet i sovrummet och gjorde sit-ups (ja jag har i alla fall tränat styrka idag!!) så tänkte jag att jag faktiskt var värd en lussebulle till, men då tänkte jag ett steg längre. Är det värt det? Vad vill jag egentligen? Vill jag se ut så här och må så här eller vill jag trivas med mig själv och vara hälsosam?


Egentligen så förstår jag inte varför jag ställde mig och bakade överhuvudtaget. Idiotiskt.....


Idag ska jag stå emot! Ska nog ta en macka och lite yoghurt eller något annat istället. Kanske inte okej egentligen eftersom jag vill gå ner i vikt men hungern gör att jag inte kommer kunna stå emot suget.


Nu ska jag kämpa!

Av semigfalla - 13 december 2011 09:43

God morgon på er!


Lucia idag och jag har planerat en riktig mysdag. Har börjat med en lång frukost med julskinka och ska strax göra mig i ordning och åka iväg och göra lite ärenden. Sen blir det julbak och lite tentaplugg.


Känner mig lite mer motiverad idag. Hade redovsning igår i form av cirkelträning så har riktigt mycket träningsvärk, speciellt i armarna och även i benen. Igårkväll gjorde jag ett träningsschema som jag har satt upp på kylskåpet. Ska försöka följa det så gått jag kan. Hade tänkt köra lite kondition idag också i form av en promenad.


Önska mig lycka till nu! Saknar era peppande kommentarer. Behöver er nu ju...

Av semigfalla - 12 december 2011 20:44

Jag är lika omotiverad till allt som vanligt. Julen närmar sig och jag har hur mycket som helst att göra. En stor tenta om en vecka, renovering av resten av huset, julklappar, julafton, mat, släkt. Ja, you name it!


Har flera gånger tänkt att jag ska skita i allt och ta tag i vikten efter jul istället. Men nej, jag tänker fasiken börja om varje dag om det så ska behövas. Jag har bestämt mig för att inte ge upp den här gången och inte skjuta upp det.


Imorgon ska jag baka lussebullar (som jag ska försöka att inte äta....), göra lite ärenden, städa och ligga i soffan hela kvällen. Måste trycka in lite plugg också. Kanske lite träning också. Måste börja ta tag i det.

Av semigfalla - 9 december 2011 20:45

Anledningen till att jag inte bloggat idag:


1. fick för mig att möblera om och hade sönder våran soffa (som vi haft i typ tre månader)

2. jag satte mig i bilen för att åka iväg och köpa pizza, när jag svängt ut på stora vägen och tittar i backspegeln så är hela bakrutan borta (måste vara ett straff för att jag skulle äta pizza....)

3. vi har länge haft problem med mottagningel på vår tv, men har äntligen lyckats fått in signalen nu och haft bra mottagning i mer än en vecka. Självklart så lyckas jag sabba det också.


Jag har alltså haft en värdelös dag!

Av semigfalla - 8 december 2011 21:30

Hej på er!


Har haft fullt upp idag. Skola 08.30 - 16.00 sedan fika hos en vän. Resten av kvällen har jag suttit fastklistrad framför datorn och kollat inredning. Snart ska jag göra om resten av huset och jag längtar såååååå! Tror att det kommer bli superfint här hemma. Just nu trivs jag inte alls. Det känns ungefär som att vi har ställt in en massa möbler bara för att liksom och ingenting passar ihop med någonting.


Har lite ångest idag. Har ätit okej. En risifrutti, en macka, två clementiner, en ganska liten portion korvstroganoff och potatis, två mackor med julskinka och en pytteliten portion köttbullar och potatis. Helt okej alltså. Men så var det ju fikan på eftermiddagen... Det pratar vi inte om!


Jag ska sova tidigt ikväll. Är ledig imorgon och en tenta på g den 19e, så måste sätta igång med plugget.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards