semigfalla

Alla inlägg under november 2011

Av semigfalla - 30 november 2011 12:24

Hej!


Igår påbörjade jag renoveringen av köket. Första steget är slipning, och vilket helvetesjobb det är! Haha.. Var alldeles för ivrig för att ta en före-bild innan jag flyttade bordet och grejer. Men ska ta lite bilder under tiden.


Jag är ledig idag så tänkte försöka bli klar med slipningen och börja måla. Det kommer bli så fint när det är klart! Kollar runt efter en bänk-aktig (haha, jag kan inte förklara) sak på blocket också och hittade en för ynka 150 kr! Funderar på att slå till på en gång men måste ju kunna få hem den på något sätt.. Får fundera och hoppas att den finns kvar.


Maten idag har gått bra än så länge. Yoghurt och flingor till frukost och till lunch slängde jag ihop lite korv, köttbullar, lök och tomatsås och så ett stekt ägg till det. Lite som pytt i panna och det blev riktigt gått!


Nu ska jag fortsätta slipa!

Av semigfalla - 29 november 2011 09:07

God morgon!


Jag har sovit skitdåligt i några dagar och var säker på att det var mina tentanerver som spökade, men kunde inte sova igår heller.. Jobbigt! Gick upp i tid för att jag skulle kunna ta det lugnt nu på morgonen.


Har föreläsning mellan 10.30 och 15.00 idag och efter det ska jag börja mitt projekt här hemma!

Av semigfalla - 28 november 2011 20:54

Tentan idag var över förväntan. Jag tror att det gick bra och jag känner mig gaaaanska säker på att jag åtminstone slipper omtenta. Vågar inte känna mig riktigt säker, hehe..


Maten idag har funkat bra, tills nu på kvällen. Till frukost blev det lätt vaniljyoghurt med special K, till lunch blev det köttfärslimpa med potatis, morötter och sallad och till middag blev det också köttfärslimpa men med kokta morötter och sallad. Sen lyckades jag trycka i mig en hel del pepparkakor. Heeelt onödigt så nu har jag ångest kan man säga. Men försöker verkligen att inte låta varje snesteg få mig att falla tillbaka utan lyfter på huvudet och börjar om.


Idag har vi också varit och köpt slippapper, penslar och färg så imorgon börjar förvandlingen av köket! Ska visa er före bilder och lite bilder under arbetets gång. Ååååååh vad fint det kommer bli här hemma!



Av semigfalla - 27 november 2011 19:12

Jag är helt lyrisk!


För det första så är det första advent och för bara någon timme sen började det snö galet mycket. Jag älskar julen och snön får det verkligen att kännas lite mer stämningsfullt än regn och mörker.


För det andra så fick jag mitt i allt plugg inför tentan imorgon veta att vi godkännande av hyresvärden att måla om här hemma. Jag är överlycklig! Äntligen kommer jag kunna känna mig riktigt hemma här och kunna inreda som jag vill (tapeterna är gräsliga här just nu så min stil passar liksom inte in). Ni ska få följa hela projektet här via bloggen!


På tisdag blir bloggningen normal igen. Har verkligen varit i som en liten pluggbubbla de senaste dagarna och knappt lämnat huset. Känner mig fortfarande osäker. 200 sidor och material från 7 föreläsningar ska sitta som en smäck imorgon. Har ingen aning om vad som kommer på tentan men det kan ju vara vad som helst.


Ska försöka slappna av en stund nu på kvällen och fortsätta plugga imorgon. Tentan är inte förrän kl 15. Vi hörs!

Av semigfalla - 26 november 2011 08:24

Hej på er!


Jag är ledsen för den dåliga uppdateringen, men jag har en riktig feting tenta på måndag och eftersom jag varit sjuk i veckan så har jag legat lite efter kan man säga. Hela helgen kommer alltså gå till att plugga..


Jag kämpar på med maten. Det går sådär.. Var tvungen att käpa hem pepparkakor för att det är så himla gott, får försöka hålla mig till bara en. Utmaningen på Josefins blogg går inte bra alls. Men jag hade väntat mig det också. Sjukdom och plugg har kommit ivägen och det kommer göra det både idag och imorgon också tyvärr.. Känner mig fortfarande inte helt frisk.


Plugget kallar.. På måndag ska jag försöka börja blogga som vanligt, men nästa stora tenta är om tre veckor så det är mycket nu fram till jul..



Av semigfalla - 23 november 2011 14:13

Hej!

Mår bättre idag. Kämpade mig till skolan imorse för att det var sista chansen att ställa frågor innan tentan på måndag. Känner mig lite säkrare, men inte mycket alltså. Läser humanbiologi just nu och f*n vad svårt det är! Sista jag läste biologi var på högstadiet och som ni kanske vet så skrapar man bara lite på ytan då. Nu känner jag mig ganska körd om jag ska vara ärlig. Att jag dessutom varit sjuk och inte orkat plugga den senaste veckan gör ju inte saken bättre...


  

Lunch idag. Ostmackor, varma koppen Tomat och chilisoppa och vatten. Tänkte börja ta mer bilder på det jag äter och så, för att göra bloggen lite roligare.



Nu ska jag fortsätta plugga några timmar till. Har bestämt att göra det i alla fall tills sambo kommer hem, sen läsa lite innan jag ska sova ikväll. Det borde räcka. Inga föreläsnignar imorgon eller på fredag så har några dagar på mig att få det här att sitta.


Vi hörs ikväll!

Av semigfalla - 22 november 2011 13:02


 


Den här veckan hade jag tänkt att anta utmaningen i Josefins blogg som den här veckan är att ta minst två promenader á 30 minuter. Även om det nu känns helt meningslöst eftersom jag är sjuk så ska jag ändå försöka i slutet av veckan när jag förhoppningsvis är piggare. Anta utmaningen du också!


Av semigfalla - 22 november 2011 11:27

Hej på er!


Usch vad dåligt jag mår, har åkt på något riktigt vidrigt. Kom hem från mamma i söndagskväll och la mig direkt på soffan. Kände hur febern steg och huvudet dunkade. Helt plötsligt blev jag röd på ena sidan av halsen och fick flera stora vita utslag. Ringde sjukvårdupplysningen och blev typ dumförklarad "Du måste ha haft en ny sjal på dig eller något", "nej det har jag inte haft. Ingenting nytt eller ens nytvättat", "men jo det kan inte vara något annat" blablablabla....


Igår ringde jag vårdcentralen och fick komma dit akut. Men nej, läkaren hade ingen aning och hade aldrig sätt något liknande. Det såg ut som en blandning mellan bältros och nässelutslag, men ändå inte något av det. Jag fattar ingenting.


Idag har i alla fall febern gått ner och jag klarar av att sitta upp i soffan och blogga. Har ätit lite filmjölk också. Matlusten finns inte...


Bloggen uteblir lite men jag hoppas att ni förstår.                          

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards