semigfalla

Alla inlägg under oktober 2011

Av semigfalla - 31 oktober 2011 18:55

Har spenderat dagen med en hel del tentaplugg. Det har funkat bra med maten, än så länge. Bakade muffins i morse vilket jag inte skulle ha gjort. Vill så gärna ha en.. 


Försöker få bort sugen med ett stort glas citronvatten och lite chilinötter istället. Det funkar hyfsat faktiskt. Det blev hemgjord pyttipanna (typ) till middag idag. Stekte lite wokgrönsaker, köttbullar och korv med starka kryddor och hade lite creme fraiche till och det blev riktigt gott, t.o.m min kräsna sambo tyckte om det. Imorgon ska jag rensa ur kyl och skafferi och fylla på med ny, nyttig mat.


Träningen får vänta lite. Ska försöka komma igång med lite enkel hemmaträning och promenader till en början, för pengar till ett gymkort finns tyvärr inte i min tomma studentplånbok.. Kanske är det någon som har tips på bra hemmaträning?


/ I'm going thin

Av semigfalla - 31 oktober 2011 13:37

Började min dag med fullkornsbröd och frukt. Som det ska vara alltså.

Kände ett otroligt sug efter socker och tröck i mig två muffins direkt efter lunchen.

Fattar inte hur jag tänkte där, men sockerkicken man får är en skön känsla som är svår att beskriva. Det är efteråt som ångesten kommer smygandes och illamåendet tränger på. Någon som känner igen sig?


Den vidriga känslan fick mig att vilja starta den här bloggen.

Hatar att må så här. Helt nöjd med sig själv är väl ingen, men jag vill åtminstone kunna slappna av när jag är ute bland folk och slippa den vidriga ångesten. Jag tror inte att det går att förklara känslan för någon som aldrig upplevt den. Men visst måste det finnas någon där ute som känt den? Illamåendet när man ser sig själv eller tänker på vad man nyss stoppat i sig. Man kan nästan känna hur det sätter sig direkt på låren eller magen. Sen besvikelsen. Varför stod jag inte emot?

Av semigfalla - 31 oktober 2011 12:59

Startvikt: 93 kg


Midjan: 114 cm

Rumpan: 114 cm

Armarna: 36,5 cm

Låren: 73 cm

Av semigfalla - 31 oktober 2011 12:49

Japp, ännu en viktminskningsblogg tänker ni nu. Ja kanske, men bloggen är mest till för mig själv och är det någon som vill läsa så är den öppen! Jag ser en blogg som ett bra sätt för pepptalk och inspiration. Kämpar du, som jag, med din vikt så kommentera gärna och länka din blogg.


Idag, 31/10, har jag bestämt mig för att å ner i vikt. Jag har tagit det här beslutet en miljon gånger men lyckas aldrig riktigt.Nu vill jag lyckas och jag är trött på att se mig själv i spegeln. Här i bloggen kommer ni kunna följa mig på den här resan och förhoppningsvis kan vi hjälpa och stötta varandra.


Jag kommer börja med att vara anonym. Alltså kommer jag inte visa några bilder på mig själv, berätta vad jag heter eller var jag bor.


Sa också försöka fixa en fin design men det år vänta lite.Jag börjar med att ta tag i själva bloggandet!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards