semigfalla

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Ångesten

Av semigfalla - 31 oktober 2011 13:37

Började min dag med fullkornsbröd och frukt. Som det ska vara alltså.

Kände ett otroligt sug efter socker och tröck i mig två muffins direkt efter lunchen.

Fattar inte hur jag tänkte där, men sockerkicken man får är en skön känsla som är svår att beskriva. Det är efteråt som ångesten kommer smygandes och illamåendet tränger på. Någon som känner igen sig?


Den vidriga känslan fick mig att vilja starta den här bloggen.

Hatar att må så här. Helt nöjd med sig själv är väl ingen, men jag vill åtminstone kunna slappna av när jag är ute bland folk och slippa den vidriga ångesten. Jag tror inte att det går att förklara känslan för någon som aldrig upplevt den. Men visst måste det finnas någon där ute som känt den? Illamåendet när man ser sig själv eller tänker på vad man nyss stoppat i sig. Man kan nästan känna hur det sätter sig direkt på låren eller magen. Sen besvikelsen. Varför stod jag inte emot?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av semigfalla - 1 mars 2012 21:32


   

Av semigfalla - 1 mars 2012 21:15

Hade nästan glömt bort att jag tänkte börja blogga här igen, hehe..   Har inte direkt något att säga om veckan. Varvar plugg med stallet ungefär. Diroma blev rädd för en traktor nr vi red ut i söndags. Tyckte det var lite läskigt, men försökte at...

Av semigfalla - 28 februari 2012 21:14

Hej mina vänner! Finns ni kvar? Ja, min nya blogg där jag var jag funkade inte alls. Har verkligen saknat den här bloggen.. Anledningen till att jag tröttnat lite på den här bloggen var att jag kände att den inte riktigt handlade om det den var tänkt...

Av semigfalla - 15 februari 2012 08:54

  http://johannaaspelin.bloggplatsen.se

Av semigfalla - 14 februari 2012 12:24

Det blev ingen ny blogg igår, kunde verkligen inte komma på vad den ska heta hehe..   Min fina sambo har åkt på magsjuka nu och stackaren har spytt mellan 19 på kvällen och 05 på morgonen. Såklart så kunde inte jag heller sova då. Moderkänslorna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards