semigfalla

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Dålig kväll

Av semigfalla - 24 januari 2012 21:21

Det visade sig att det här skulle bli en kass matdag. Fan vad jag är förbannad på mig själv just nu. Varför är jag så jävla värdelös? Det börjae i alla fall med middag hemma hos mamma och det bjöds på pannkakor som skriker KOLHYDRATER!!! Men jag kunde ju inte strunta i att äta (eller?)... Det blev tidig middag, innan klockan 18, och att den var i form av pannkakor gjorde det inte direkt bättre. Självklart så blev jag vrålhungrig vid halv åtta tiden.. Gjorde lite tonfiskröra med tonfisk, creme fraiche och kryddor när sambo åt köttbullar och makaroner. Men nej, det räkte inte. Var så otroligt sugen på riktig, lagad, varm mat så tog även jag köttbullar och makaroner. Så min första dag utan kolhydrater har innehållet både pannkakor och snabbmakaroner. Haha, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Mår illa som en gris och är så arg, och besviken på mig själv..


Försöker intala mig själv att det inte är så farligt, att jag tar nya tag i morgon. Men för i helvete så har jag sagt till mig själv varje dag sedan i oktober och det är inte okej!! Jag vet inte om alla mina återfall (om man ens kan kalla det återfall, hinner ju aldrig komma igång ens...) beror på att jag liksom inte tror på att jag klarar av det, för det gör jag inte. Varje gång jag försöker intala mig att "den här gånger kommer jag klara det", så finns det en liten röst någonstans i mitt huvud som säger "nej, det vet du att du inte gör."


Antar alltså att det är dags att börja jobba på självförtroendet, men fan vad svårt det är när man inte känner sig säker i sig själv, när jag inte känner mig trygg i min kropp. Det är som en ond cirkel och jag hittar inte ut. Jag hoppas att det kommer hjälpa att börja träna med personlig tränare. Ska träna tre gånger i veckan på gym och försöka börja med promenader och lite hemmaträning, men gymmet är i alla fall något som kommer bli av nu. Med en personlig tränare är jag ju så illa tvungen, hehe.


Har skrivit av mig lite nu i alla fall. Ska lägga mig nu och ladda inför kursstart imorgon. Börjar som tur är inte förrän kl 13 men ska gå upp i tid i alla fall och få i mig frukost. Tänkte köra på havregrynsgröt imorgon. Med lite bär i så ska det nog gå ner det också. Imorgon ska fan i mig bli en bra matdag, skiter i hur dåligt jag mår!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av semigfalla - 1 mars 2012 21:32


   

Av semigfalla - 1 mars 2012 21:15

Hade nästan glömt bort att jag tänkte börja blogga här igen, hehe..   Har inte direkt något att säga om veckan. Varvar plugg med stallet ungefär. Diroma blev rädd för en traktor nr vi red ut i söndags. Tyckte det var lite läskigt, men försökte at...

Av semigfalla - 28 februari 2012 21:14

Hej mina vänner! Finns ni kvar? Ja, min nya blogg där jag var jag funkade inte alls. Har verkligen saknat den här bloggen.. Anledningen till att jag tröttnat lite på den här bloggen var att jag kände att den inte riktigt handlade om det den var tänkt...

Av semigfalla - 15 februari 2012 08:54

  http://johannaaspelin.bloggplatsen.se

Av semigfalla - 14 februari 2012 12:24

Det blev ingen ny blogg igår, kunde verkligen inte komma på vad den ska heta hehe..   Min fina sambo har åkt på magsjuka nu och stackaren har spytt mellan 19 på kvällen och 05 på morgonen. Såklart så kunde inte jag heller sova då. Moderkänslorna ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards