semigfalla

Alla inlägg den 1 november 2011

Av semigfalla - 1 november 2011 20:18

Har varit riktigt duktig idag, faktiskt. Men det går segt..


En macka (ljust bröd iof, men det enda vi hade hemma..) till frukost, liite pyttipanna med stekt ägg till lunch och så thaikryddad kyckling med couscous och en klick lätt creme fraiche till. Unnade mig lite dessert i form av hallon och blåbär med en sked vaniljvisp.


Om man jämför med vad jag brukar äta under en hel dag så är jag riktigt stolt över mig själv! Jag vill inte bara rasa i vikt, utan jag vill ändra om hela min livsstil. För en sådan radikal förändring så tror jag att det som behövs är tålamod och att inte förbjuda för mycket. Jag satsar istället för att äta ungefär samma saker som förut, men nyttigare. Alltså mörkt bröd istället för ljust, mindre snabba kolhydrater osv.


Annars har jag spenderat dagen i soffan med en massa tentaplugg. Första tentan imorgon och jag är skapligt nervös kan jag tala om. Har gett upp nu och väntar på Desperate houswives. Efter det blir det lite hemmaträning, en dusch och sen sängen!

Av semigfalla - 1 november 2011 10:34

Kvällen igår gick så där.. Lyckades hålla mig borta från muffinsen! Men tröck istället i mig två mackor, vett bröd dessutom. Försöker tänka positivt. Två mackor är väl i alla fall bättre än en muffins?


Idag börjar jag om!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards