semigfalla

Alla inlägg den 2 november 2011

Av semigfalla - 2 november 2011 22:29

När jag startade bloggen så trodde jag aldrig jag någon faktiskt skulle läsa den, men har upptäckt att ni faktiskt verkar vara några stycken som kikar in. Kul! Är det kanske någon av er som också kämpar med vikten? Skriv gärna en kommentar och länka din blogg. Alltid kul med lite ny inspiration och något nytt att läsa.


Försökte mig på att fixa en header och ja, designen duger gott och väl nu. Inte avancerad på något sätt utan enkel. Lite som jag ;)



Har fått i mig några russin nu på kvällen. Nu tänkte jag köra lite träning sen sova. Satsar på morgonpromenad imorgonbitti!

Av semigfalla - 2 november 2011 20:31

Jag har under hela mitt liv varit smal, riktigt smal. Tills för ungefär 4 år sedan. Under dessa år har jag gått från ca 60 kg till 93, som jag väger nu. 30  kg.


Vad som hände har jag faktiskt ingen aning om. Jag har aldrig tänkt på vad jag äter eller tränat speciellt mycket, men ändå alltid varit smal. Kanske var det det som gjorde att jag aldrig riktigt märkte att jag gick upp alla dessa kilon. När jag väl märkte det, för kanske 3 år sedan, så har det bara gått utför.


Min självkänsla finns inte och min kropp är min värsta fiende. Jag har besämt mig för att gå ner i vikt fler gånger än jag kan räkna på mina fingrar, och jag har lyckats några gånger, men faller alltid tillbaka.


Jag älskar godis, speciellt choklad. En annan last jag har är bakverk. Jag älskar att baka ochsåklart att äta det. Mat är min passion och jag älskar att både laga mat och äta den. Gärna fet och mycket!


Men nu är det slut på det här. För ungefär 3 veckor sedan så bestämde jag mig för att sluta bita på naglarna (jag vet, en riktigt vidrig ovana). Det har jag också bestämt mig för hur många gånger som helst men aldrig lyckats.. Men den här gången har jag verkligen klarat det. Det har fått mig att inse att det inte är omöjligt att bryta ovanor och jag är mer laddad än någonsin. Nu börjar mitt nya, hälsosamma liv!

Av semigfalla - 2 november 2011 20:25


     

Har lånat den här idén av http://imgoingthin.webblogg.se/

Kommer alltså skriva någonting om mig själv varje dag i fem

dagar för att göra bloggen lite mer personlig!

Av semigfalla - 2 november 2011 20:00

Dagen har flytit på bra och jag har ganska mycket annat än mat att tänka på. Nu på kvällen kommer sötsuget smygande men det är bara att stå ut och ta några russin isället.

Dagens träning har än så länge blivit en 30 minuters och två 10 minuters promenader och lite benövningar hemma.


Och maten har jag varit riktigt duktig med. Två mackor (mörkt bröd) med rökt kalkon, en liten portion couscous och thaikyckling, ett äpple och en portion fullkornsmakaroner och köttbullar. Bra jobbat alltså! Min största last är helt klart alldeles för stora portioner (och choklad...) och jag tycker att jag lyckas riktigt bra med att dra ner på storlekarna på bara de här dagarna.


Nu ska jag mysa framför tvn en stund sen gå och lägga mig tidigt. Är ledig i hela sex dagar så ska passa på att njuta ordentligt!

Av semigfalla - 2 november 2011 10:04

Var duktig igår och körde lite hemmaträning. Trodde att jag skulle ha träningsvärk i magen idag, men det har jag inte. Det blir hårdare idag!


Sov ut ordentligt idag och det var heeelt underbart. Nu äter jag frukost (bra frukost!) framför nyheterna och Efter tio. Sambo är på jobbet så myser i min ensamhet.


Känner mig riktigt peppad än så länge. Känner jag mig själv rätt så kan det bli jobbigt, i alla fall ikväll..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards