semigfalla

Alla inlägg den 9 november 2011

Av semigfalla - 9 november 2011 18:13

Som sagt, så har det gått så där idag. Maten har funkat hur bra som helst men har fortfarande ångest över nötterna.. Men det känns ändå bra eftersom det är just nötter jag syndat på, även om de innehöll mycket mer kcal än vad jag trodde.


Jag ska ta det lugnt nu på kvällen. Sambo har fixat en ny skräckserie som han kollar på nu. Jag vågar inte mycket mer än att snegla lite ibland, jag är inget fan av skräck.. Nu är det dags att hoppa i myskläderna sen lägger jag mig på soffan för en tvkväll. Svagaste länken, Arga snickaren och Efterlyst står på schemat ikväll.

Av semigfalla - 9 november 2011 17:57

Mina mål med den här kampen är att gå ner till 65 kg i vikt, på lång sikt. Men först och främst så vill jag känna mig pigg, snygg och bekväm. Jag vill slippa ångesten jag bråttas med varje morgon när jag ska välja vad jag ska ha på mig och jag vill kunna äta vad jag vill utan att få skuldkänslor.


I övrigt så har jag inte något speciellt mål. Jag tar dagen som den kommer och gör det jag känner för för stunden. Men först och främst så vill jag klara utbildningen jag går. Vad jag kommer jobba med är fortfarande oklart men någonting som har med hälsa att göra, då jag pluggar till Hälsopedagog. Sen vill jag ha ett jobb, barn, stort bröllop, fint hus och ja, hela den biten. Resten får tiden utvisa!

Av semigfalla - 9 november 2011 13:44

Hej!

Dagen har flytit på bra än så länge. Har kommit hem från skolan och ätit lunch. Tyvärr så sprang kalorierna iväg när jag åter mitt mellanmål. Tyckte jag var sååå duktig som hade med mig russin och nötter istället för en macka, men så fel man kan ha. Det visade sig att nötterna innehöll huuuuuur mycket kalorier som helst och nu har jag bara typ 200 kvar till middagen trots att jag åt kalorifattig lunch. Det verkar alltså som att jag kommer hamna några kalorier över gränsen idag. Men det gör mig inte så mycket, jag har varit grym de senaste dagarna och en sådan här sak får inte dra ner mig!


Ska försöka mig på en promenad idag också. Tycker inte om att gå själv när det är mörkt ute vilket gör hela grejen lite svårare nu när det blir mörkt så tidigt. Men ska försöka klämma in en kortis i alla fall!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards